Warsztat pt. „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu” – Kreatywny piątek, 07.10.2016 r.

Pierwszym krokiem  do stworzenia startupu jest pomysł (na produkt lub usługę), kolejny to opisanie pomysłu w formie prostego modelu biznesowego np. Lean Canvas lub  Business Model Canvas. Krokiem najistotniejszym z punktu widzenia dalszego rozwoju przedsięwzięcia jest weryfikacja przyjętych hipotez dotyczących pomysłu na biznes. Musimy sprawdzić czy przyjęte przez nas założenia są zgodne z prawdą i czy rzeczywiście produkt (usługa) spełnia potrzeby lub rozwiązuje problemy użytkowników (klientów).

Odpowiedzi na powyższe pytania i weryfikacja hipotez określonych np. w Lean Canvas to milowy krok w tworzeniu każdego startupu.

07 października 2016 r. w budynku Inkubatora Technologicznego IT4 w Jasionce w ramach organizowanych przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. kreatywnych piątków odbył się warsztat pt. „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu”. W warsztacie wzięło udział 33 uczestników oraz kadra projektu.

Podczas warsztatu uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z metodami weryfikowania pomysłów biznesowych oraz nauczyli się projektowania testów dotyczących hipotez (weryfikowanie problemu, weryfikowanie rozwiązania i testowanie MVP) zgodnie z metodą Running Lean. Ponadto w części warsztatowej uczestnicy zaprojektowali i przeprowadzili swoje pierwsze badania dotyczące potrzeb użytkowników.

Warsztat składał się z czterech części. Pierwsza część (teoretyczna) pozwoliła uczestnikom zapoznać się z podstawowymi założeniami stawiania hipotez i ich weryfikowania – zgodnie z metodą Running Lean. Druga, praktyczna umożliwiła uczestnikom warsztatu krok po kroku nauczenia się stawiania hipotez biznesowych w oparciu o przygotowany wcześniej Lean Canvas przykładowego biznesu (case study). Kolejna część poświęcona była analizie metod wykorzystywanych do badania potrzeb użytkowników i testowania hipotez biznesowych. Ostatnia, praktyczna część warsztatu pozwoliła uczestnikom zaprezentować efekty swojej pracy. W trakcie w/w części zostały również przedstawione inne metody badawcze oraz omówione zostały ewentualne błędy popełnione przez uczestników podczas realizacji badań potrzeb użytkowników.

PREZENTACJA: „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu”

 

stopka platformy startowe